استیم وی آر 2 با رابط کاربری و امکانات نو عرضه شد

به گزارش مجله آزات وب، سیستم واقعیت مجازی (Virtual Reality) به سرعت در حال توسعه است و شرکت های زیادی در حال سازگار شدن با آن هستند. از آنجایی که بیشتر دستگاه های واقعیت مجازی برای کار کردن احتیاج به کامپیوتر دارند، شرکت ولو (Valve) نیز تصمیم گرفت تا استیم وی آر (Steam VR) را معرفی کند. عرضه این سیستم از آنجا ضروری بود که خود شرکت ولو نیز از اولین شرکت هایی بود که با ولو ایندکس (Valve Index) وارد دنیای واقعیت مجازی شد.

استیم وی آر 2 با رابط کاربری و امکانات نو عرضه شد

حال شرکت ولو در یک پست بلاگ گفت که استیم وی آر نسخه 2.0 عرضه شده و در دسترس هواداران نهاده شده است. طبق چیزی که در پست نو نوشته شده این سیستم نو دارای امکانات بیشتر و البته رابط کاربری بهتر نسبت به قبل است. نکته جالب اینجاست که نسخه نهایی استیم وی آر 2 دقیقاً یک ماه بعد از عرضه نسخه آزمایشی در دسترس هواداران نهاده شد.

در فهرست امکانات نوشته شده که بیشتر مواردی که اخیراً به سیستم استیم دک (Steam Deck) و خود برنامه استیم اضافه شده به سیستم استیم وی آر هم آمده است. در کنار آن کیبورد این برنامه به طور کامل تغییر نموده و زبان های نوی به آن اضافه شده است. همینطور اینکه یک سری ایموجی نو به استیم وی آر اضافه شده تا کاربران راحت تر با دوستان خود صحبت نمایند. سیستم چت و ویس چت هم باهم ادغام شده و فروشگاه نیز به طور کامل به روزرسانی شده است. همینطور اینکه قابلیت دسترسی سریع به اعلانات (Notifications) به این برنامه اضافه شده است.

مهم ترین چیزی که به سیستم نو استیم وی آر اضافه شده رابط کاربری آن است. شرکت ولو کوشش نموده تا این رابط کاربری را ساده و به روز کند. در نتیجه این رابط کاربری شباهت زیادی به آنچه چیزی دارد که در استیم دک شاهد آن هستیم و طراحی بهتری نسبت به قبل دارد. همینطور اینکه بیشتر کاربرانی که این رابط کاربری را تجربه کردند از آن راضی بودند ولی همچنان اعلام نموده اند که احتیاج به کار بیشتری دارد.

با توجه به اینکه هدست واقعیت مجازی کوئست 3 (Quest 3) عملکرد به شدت خوبی داشته، شرکت ولو باید کوشش خود را بکند تا به حد آن برسد. یکی از دلایل موفقیت کوئست 3 همین رابط کاربری بود که باعث شد این هدست محبوبیت بسیاری پیدا کند. از طرفی به علت اینکه کوئست 3 احتیاجی به یک کامپیوتر ندارد، از لحاظ راحتی استفاده فزونی مشهودی به هدست ولو دارد.

ولو تغییرات دیگری هم در استیم وی آر ایجاد نموده است. برای مثال اعلان اخطاری که مانع از اجرای یک بازی دو بعدی در حالت وی آر بود از بین رفته است. همینطور اینکه مسائل عملکردی این برنامه نیز از بین رفته و عملکرد کلی آن بهتر شده است. شرایط اعلانات نیز تغییر نموده و از قبل بهینه تر شده اند.

در استیم وی آر نو حالت استفاده از موس و تاچ اضافه شده است. همینطور اینکه کلیک کردن در این برنامه هم قابل اطمینان تر شده است. در کنار آن اگر شما از استیم خارج شده باشید، همچنان می توانید وارد این برنامه شده و از آن بهره ببرید. چیزی که در گذشته امکان آن وجود نداشت.

به طور کلی سیستم استیم وی آر 2 نسبت به قبل پیشرفت بسیار زیادی داشته و علت اصلی آن هم عرضه دستگاه های کوئست است. به این شکل که این دستگاه ها به حدی محبوب شدند که ولو مجبور شد در رویه خود تغییر ایجاد کند. این حس رقابت باعث شد تا ما شاهد یک پیشرفت در دنیای واقعیت مجازی باشیم که یک اتفاق بسیار خوب به شمار میرود.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1402 بروزرسانی: 12 آبان 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2418

به "استیم وی آر 2 با رابط کاربری و امکانات نو عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیم وی آر 2 با رابط کاربری و امکانات نو عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید